It’s Christmas again…

Hallo Kerst,

Of het nu flexibiliteit, core training of balans is, elke pose die we doen geeft ons een verschillende uitdaging. Waarom ze dan niet doen met een speelse inslag en gebruik je verbeelding ze te proberen.

Zet kerstmuziek op, doe je favoriete legging aan en heb gewoon plezier in deze poses.

Christmas Tree Pose

1christmastree

Begin staand met je voeten tegen elkaar en ga op je tippen van je tenen staan.

Ga vervolgens traag naar beneden in een squat, knijp je billen samen om je heupen te openen zo ver je kan.

Lift je armen boven je hoofd en doe je handpalmen tegen elkaar.

Dit doe je 5-10 tellen.

 

 

 

 

Dancer Pose

2dancer

Buig je rechterbeen achter je en hou je voet vast aan de buitenzijde van je rechterenkel met je rechterhand.

Druk je voet zachtjes in je hand, verleng je rug terwijl je je linkerhand in de lucht schuin voor je brengt.

Doe dit voor 5-10 tellen, breng je been terug op de grond en herhaal met links.

 

 

 

 

Prancer Pose

3prancer

Steun met je onderarmen op de grond en verleng je rug.

Breng 1 been naar omhoog per keer zodat je op je voorarmen balanceerd.

Buig dan 1 been naar voor en 1 naar achter, zo lijk je op het gewei van een rendier.

Doe dit 5-10 tellen, kom zachtjes terug neer en herhaal met je benen langs de andere kant.

 

 

 

 

 

Star Pose

4star

Begin in hoge plank en breng je rechterarm en rechterbeen omhoog.

Hou je heupen gelift en knijp je billen samen.

Doe dit 5-10 tellen, ga terug naar plankpose en herhaal langs de andere kant.

 

 

 

 

A Partridge In A Pear Tree Pose

5partridgeinapeartreeBreng je rechtervoet tegen je binnenkant van je linkerbeen.

Je rechterarmen gekruist voor je hart aan de linkerzijde, verstrengel je duimen en spreid je vingers zoals de vleugels van een vogel.

Doe dit 5-10 tellen.

 

 

 

 

 

 

Vrij vertaald van: http://www.mindbodygreen.com/0-12029/16-yoga-poses-for-a-happy-holiday-season.html